عکاسی ضد نور (silhouette)

عکاسی ضد نور سبب ایجاد تصاویر درام، معمایی و احساسی می شود.

ایده کلی برای انجام این نوع عکاسی این است که سوژه مورد نظر را در جلوی منبع نوری قرار دهید که عموما این منبع نوری، نور خورشید یا نور پروژکتور های قوی است. در بحث قبلی که راجع به عکاسی ورزشی بود، این نوع از عکاسی خصوصا برای تبلیغات بسیار مورد توجه است که سوژه را در جلوی نورهای ورزشگاه قرار می دهند. بعد از سوژه نوبت به نوردهی می رسدکه در این خصوص باید فرونوردهی داشته باشیم. اگر کمی دقیق تر بخواهیم بررسی کنیم، به دلیل اینکه در نهایت فرونوردهی خواهیم داشت پس ایزو را در اعداد پایین مثل صد قرار داده و دیافراگم رو به صورت بسته قرار می دهیم تا عمق میدان مناسبی داشته باشیم. برای سرعت شاتر هم با توجه به سوژه و میزان نوردهی، این عدد را تنظیم میکنیم که با رجوع به پست های قبل اطلاعات مفیدی را در این زمینه بدست خواهید آورد.

 

از آنجایی که در عکاسی ضد نور، سوژه ما هیچ رنگ، تن و بافتی را نخواهد داشت پس باید این نکته را در نظر بگیریم که سوژه ای را برای این عکاسی انتخاب کنیم که دارای شکلی متمایز و کاملا قابل تشخیص باشد تا عکس مناسبی را بدست آوریم. عموما هویت یک محصول مثل خودرو، دوچرخه و یا حتی شامپوها در تبلیغات به دلیل اینکه کاملا قابل تشخیص است، میتواند سوژه ی عکاسی ضد نور باشد. .
فراموش نکنید که در این نوع از عکاسی فلش دوربین رو خاموش کرده باشید. البته گاهی اوقات لمس باریکه ای از نور بر روی سوژه هم می تواند مفید باشد اما این امر با فلش امکان پذیر نیست. .
در نهایت با یک قاب بندی خوب می توانید عکس خوبی بگیرید اما به همین سادگی حرف من رو باور نکنید و با تماشای چند عکس، به بیرون برید و عکس بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.