پیش از آنکه فتوشاپ عرضه شود عکاسان قدیمی چگونه عکس های خود را ادیت می کردند؟؟؟

 1857 - عکس از منظره آسمان و دریا در هنگام غروب


تقریبا به محض اینکه علم عکاسی برای استفاده عموم مردم کامل شد، هنرمندان و افراد دیگر شروع به دستکاری و ادیت عکس ها  کردند. عکاسان به استفاده از تلفیق یک یا چند عکس برای ایجاد جلوه های طنز آمیز روی آوردند.  دستکاری عکس نیز به سرعت و به روش های مختلفی مورد استفاده قرار گرفت، زیرا عکاسی در دوران ابتدایی عکاسی چندین محدودیت داشت. نوردهی صحیح در عکاسی چشم انداز های طبیعی اغلب منجر به بروز نور شدید برای آسمان می شد. برای حل این مشکل، عکاسان دو عکس را در هر قسمت با نوردهی متفاوت با یکدیگر ترکیب می کردند. مانند همین عکاسی که در بالا قرار گرفته است که در واقع حاصل تلفیق دو عکس و تکنیک های نقاشی است.

در ادامه تعدادی از عکس های معروف سال های دور (1850 تا 1930) را مشاهده می کنید که با استفاده از تکنیک های ساده و بدون بهره از کامپیوتر تصاویر اعجاب انگیز را آفریده اند.

 

 1930 - اتاقی با چشم


1913 - چشم انداز در قاب یک عکس


1930 - چرخ و فلک بر لبه یک بام


1949- زنی به پایه یک لامپ


این تصاویر در واقع نمایان گر اوج خلاقیت یک هنرمند است که حتی با امکاناتی که قابل قیاس با دوران ما نیست نیز دست به نوآوری های بسیار زیبا و قابل توجه زده‌اند. تمامی این عکاس ها در موزه های مطرح دنیا هستند و توجه مخاطبان بسیاری را به سوی خود جلب می کنند.
توانایی و امکانات ما نیز در نظر آیندگان بسیار سطحی به نظر خواهد رسید و آنان نیز با دیده متعجب به خلاقیت هنرمندان دوران ما خواهند نگریست و چیزی که فازغ از توان فناوری همواره بیننده یک اثر را متحیر خواهد کرد نه قدرت استفاده از ابزار ها بلکه میزان خلاقیت یک هنرمند در یک اثر هنری خواهد بود.

همیشه خلاق باشید و نظرات خودتون رو هم با ما درمیان بگذارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.